Sağlık - Kerizim.com


komedi
Komik Videooyunlar Oyun chatSohbet hazır mesaj Hazır Mesaj Kerizim.comAna Sayfa



Diğer Sağlık bilgileri için Tıklayınız

 
 

 

 

alkol kemikleri de zayıflatıyor


ABD'nin Nebraska eyaletindeki Omaha Tıp Merkezi'nde yapılan araştırma, 'Alcoholism: Clinical and Experimental Research' (Alkolizm: Klinik-Deneysel Araştırma) adlı dergide yayımlandı.

Omaha Tıp Merkezi'nden Dr. Dennis A. Chakkalakal, yaptıkları araştırmada, alkolun kemikleri zayıflattığını belirlediklerini söyledi.

Dr. Chakkalakal'ın saptamasına göre, az alkol kemik kırıklarında onarıma bir ölçüde yardımcı olabilirken, fazla alkolün böyle bir etkisi görülmüyor.

Yetişkin bünyede zarar gören veya kırılan kemiğin onarımında 'osteoklast' kemik hücreleri, 'osteoblast' kemik hücrelerine dönüşüyor ve 'yeniden şekillenmeyle' onarım sağlanıyor.

Çocuk ve gençlerde ise bu işlem dengede seyredip kemik kütlesi onarımla doğal şekline kavuşuyor.

Yetişkin bünyede kemik onarım işlemi farklı oluyor. Çok fazla alkol yetişkinlerde 'osteoblast' kemik hücrelerinin işlevini tamamen bozuyor ve onarım işlemi yapılamamasının yanı sıra kemik kütlesi kaybı hızlanıyor.

Dr. Chakkalakal'in araştırma ekibi, günde altı veya daha fazla bardak alkollü içkinin kemiği bozduğunu da saptadı.

Günde üç kadeh veya daha fazla içki ise kemik için tehlike sınırını aşıyor.

Omaha Tıp Merkezi'nden Dr. Terrence M. Donohue de, "içkinin karaciğere ne yaptığı bilinirdi, ama kemiğe ne yaptığı pek bilinmiyordu" dedi ve kemik kırığı olan hastaların içki içmemesini önerdi.
 
 
(r) Bu yazının her türlü telif hakkı 'E-kolay.net' yazarın kendisine yada veya temsilcilerine aittir.